Friday, February 27, 2009

UTOPIA TRAUMA

" .........Igauan-igaun indah enak mentertawakan mimpi, pada hidup yang ngeri sentiasalah menanti"
-dari filem KAMI sajak TIDUR by Rahmat Harun.




Macam mana aku kenal buku ini?? sebenarnya, aku tak lah minta sangat dengan puisi-puisi ini..tapi menerusi filem KAMI, aku makin tertarik untuk membaca puisi2 dari karangan rahmat Harun ini... cuba cari tapi gagal...mungin aku kena keluar cari...kenapa aku makin suka buku ni? ni sebenarnya bila aku tension dan bosan, filem KAMI akan menjadi sumber inspirasi aku.. lagi2 watak ABU dan ALI yang aku sangat suka...slamba dan bersahaja... ni bukan review untuk filem KAMI tapi hanya tahu SIAPA DAH BACA BUKU INI??????



TULISAN BELAKANG.
Rahmat Harun seorang anak muda yang giat menulis puisi dan membuat lakaran serta sketsa. Juga merupakan seorang aktivis teater dan mempunyai pendirian yang tersendiri. Banyak bergaul dengan anak-anak muda yang peka terhadap lingkaran sosial masyarakatnya. Rahmat dalam usia yang muda telah menjelajah timur dan barat.

Utopia Trauma merupakan kumpulan puisinya yang pertama.

Kandungan
  • khayal
  • tamadun
  • tidur
  • utopia trauma
  • ilustrasi i
  • balada jantan gagal
  • sajak bunga kental
  • ilustrasi ii
  • laloq mat solo
  • balada rabak balut
  • ilustrasi iii
  • talqin buat mat bunga @ mat kental
  • rebecca, kita tak pernah bercinta
  • hanya tinggal parut
  • ilustrasi iv
  • hitch hike
  • eraserhead
  • mayo
  • ilustrasi v
  • isim tiga musim
  • isim
  • doa selamat
  • obserbasi
  • ilustrasi vi
  • protes
  • taman tergantung bangsa
  • talqin (3) - hutang yang tak berbayar
  • ilustrasi vii

8 comments:

rahmat haron said...

utk mendpatkan buku ini..boleh hubungi

saudara Zulhabri:

email: zulhabri@gerakbudaya.com

tel: 019-3083804

utk membeli secara pos, khabarnya di kedai buku Borders pun ada gak - x pasti.

byk2 terima kasih atas sokongan

miezah said...

huaaaaaaaaa...aku mau sangat kat buku nie..huhuhu..susah giler aku mau cr buku nie sejak aku tgk cerita KAMI..hehehe...aku mau baca suma puisi kat dalam tu..beshhh giler bunyi nye kan...guys HELP ME!!!
A.S.A.P....really2 want that book hooooooooooo...

Dhiah Eysa said...

serius darh lama sgt sye crik buku niey..masa zaman sekolah lagy..sampai skunk..

Ayda Syuhada said...

nak tanya dekat mana boleh dapat buku ni lagi?

FAIZAH SHOFAR said...

i have one.

Muhammad Mokhtar said...

Faizah shobar nak bace buku yh awak ade boleh?

Muhammad Mokhtar said...

Faizah shobar nak bace buku yh awak ade boleh?

joonnie hyung said...

pm me insta @fzhshfr